6/27/2010

Puppy class しつけ教室


We took Guinness to a puppy class today.
We knew he is a bit wild, but never realized that other puppies are so calm and smart!
There were eight puppies in the class, all small dogs of 4-5 months old just like Guinness. I could not believe to see them sitting next to their owners calmly.
Guinness did not stop barking for a while and everyone was staring at us.

Although he gradually calmed down, he was never able to interact with other puppies.
The trainer said terriers are usually like that especially males. I guess he needs more time to get used to other dogs and meeting with people.

Photo: Remorse(?) after the big fuss at the puppy class.

今日はパピークラスに行きました。ギネスが落ち着きがないのはわかっていましたが、まさか普通の子犬があんなにおとなしくておりこうさんとは!!ギネスと同じような4-5ヶ月齢の8頭の子犬がいましたが、彼らが飼い主の隣に静かに座っているのが信じられませんでした。ギネスはしばらく吠え続け、すっかり注目を集めてしまいました。

だんだんと落ち着いては来たものの、他のわんちゃんとは結局あまり交流できませんでした。トレーナーの人はテリア系の特にオスは大体こんな感じだと言ってました。彼はもう少し他の犬や人に会うのに慣れないといけないのでしょうね。

写真:パピークラスでの大騒ぎを反省するギネス

No comments:

Post a Comment